Het Logo van “Wandelklub Halewijn” en “Het lied van Heer Halewijn” …

Voor de geschiedeniskenners….

“Daer wierd gehouden een banket, Het hoofd werd op de tafel gezet”, is de bizarre afsluiting van “Het Lied van heer Halewijn”. Het lied vertelt het even gruwelijke als fascinerende verhaal over de vrouwenmoordenaar die ten slotte zelf wordt gedood.

Is er een verband tussen “Het Lied van Heer Haelewijn” en het logo van “Wandelklub Halewijn”????

Zo ja, welk?

Wie weet er het fijne van?

Graag een reactie….

Het volledige lied vind je onder de Tab “Het lied van Heer Halewijn”.

Logo-Halewijn.jpg
lg_104

Eén antwoord op “Het Logo van “Wandelklub Halewijn” en “Het lied van Heer Halewijn” …”

1. Op de stichtingsvergadering op 28 augustus 1972 werd er gevraagd om een naam te zoeken voor onze Wandelklub. Bij de stichtende leden waren ook mensen van de toen nog bestaande wijngilde van Halle-Booienhoven. Zij stelden voor om de clug Halewijn te heten omdat in die naam zowel Wijn als Halle waren opgenomen. Dit werd aanvaard door de stichters en dan moest er nog een Logo worden gemaakt. Het zoontje van de eerste secretaris ging toen nog naar het college in Zoutleeuw en had daar geleerd over het liedje van “Heer Halewijn en hij heeft toen het eerste logo gemaakt dat later aangepast werd. IK was toen reeds bestuurslid!