10.000 stappenclash

Doe mee aan de 10.000 stappenclash !

Wandelsport Vlaanderen vzw en het Vlaams Instituut voor Gezondheidspromotie en Ziektepreventie (VIGeZ) slaan de handen in elkaar om de Vlaming meer te doen bewegen. Dat kan heel eenvoudig: met 10.000 stappen per dag (of 8000 voor 65-plussers) beweeg je al voldoende voor een goede gezondheid.

Van zaterdag 30 april t.e.m. 28 mei 2016 organiseert het VIGeZ de Vlaamse 10.000-stappenclash. Dé stappencompetitie tussen alle Vlaamse gemeenten. Je wandelclub kan ook meestrijden voor de overwinning van je gemeente of een stappenwedstrijd houden tegen andere wandelclubs. Iedereen kan mee stappen, zo ga je samen virtueel de wereld rond via de online stappenregistratietool van 10.000 stappen.

De gemeente die na één maand de meeste stappen zette (in verhouding tot het totaal aantal volwassen inwoners van de gemeente), is de grote winnaar. Help je gemeente mee aan de overwinning en registreer gratis vanaf april 2016 via de online stappenregistratietool op www.10000stappen.be . Geef dagelijks je aantal stappen in en volg de route en tussenstand op de wereldkaart. Misschien gaat je gemeente wel naar huis met een fantastische prijs én de titel van actiefste gemeente van Vlaanderen!

Kom zeker ook een kijkje nemen op ‘Vlaanderen wandelt’. Hier kan je kennis maken met het gebruik van de stappentellers en tal van leuke prijzen winnen. Bereid je zo al voor op de 10.000 stappenclash!