Charter van de wandelaar

Beste wandelaar,

gelieve op te merken dat Wandelklub Halewijn vanaf onze eerste wandeltocht in 2019 het “Charter van de wandelaar” zal toepassen.

Dit houdt in dat:

• wij ons strikt zullen houden aan de voorziene starturen m.a.w. er kan pas ingeschreven (gescand) worden vanaf 15 minuten voor het voorziene startuur;
  • de wandelboekjes en wandelkaarten slechts afgestempeld worden na voorlegging van een geldig startbewijs.

Wij rekenen op de medewerking van alle wandelaars.

2 antwoorden op “Charter van de wandelaar”

1. Als dat charter van de wandelaar zo strikt gaat toegepast worden, gaan er veel starten zonder zich in te schrijven en sommige zullen zich( misschien) inschrijven na de wandeltocht. 15 Minuten voor het voorziene startuur inschrijven, en er staan dan 40- 50 wandelaars voor u, dan ben je het eerste half uur nog niet vertrokken. 30 Minuten voor het startuur inschrijven zou nog gaan.

1. Hugo, deze beslissing werd genomen in samenspraak met alle Vlaamse wandelclubs en Wandelsport Vlaanderen. Dit is ook voor ons geen eenvoudige beslissing maar wij zien ons steeds meer geconfronteerd met wandelaars die op de meest onmogelijke tijdstippen wensen te starten. Soms tot meer dan een uur voor het normale vertrekuur. Dit betekent dat ook wij als orgnanisatoren maar ook al onze medewerkers steeds vroeger op post dienen te zijn.
      Op den duur is dit voor ons ook niet meer haalbaar.
      Wij hopen dat alle wanderlaars begrip kunnen opbrengen voor onze beslissing en zullen steeds proberen om jullie zo snel mogelijk op pad te helpen bij onze wandelingen.
      Alleen wensen wij, samen met alle andere wandelclubs, wel degelijk het voorziene start uur te respecteren.
      Dus zal de scanning maximaal een kwartier voor het eigenlijke vertrekuur starten.
      Groetjes
      Guy Loots