Lidkaarten – Bericht aan alle wandelaars

Beste wandelaars,

Onze federatie “Wandelsport Vlaanderen” heeft een nieuw systeem van lidkaarten ingevoerd

Niet dat alles overboord werd gegooid, maar de lidkaart zit nu wel in een nieuw jasje en dit heeft toch wel wat gevolgen.

De PVC-lidkaart

De belangrijkste wijziging bestaat er in dat de lidkaart vanaf 2020 niet meer op papier wordt afgedrukt, maar een degelijke PVC-lidkaart is geworden.

Deze lidkaart dient 2 jaar gebruikt te worden in de plaats van elk jaar een nieuwe lidkaart te ontvangen.

Uiteraard zal de lidkaart voor 2021 pas geldig zijn na betaling van het lidgeld van 2021.

Wanneer krijg je de nieuwe lidkaart?.

In principe zal je nieuwe lidkaart ter beschikking liggen op onze wandeling van 11 november in Halle-Booienhoven.

Hoe ziet de nieuwe lidkaart er uit?

De nieuwe lidkaart heeft de grootte van een gewone bankkaart. Daarop staat het clubnummer, de clubnaam, voor- en achternaam van het lid, lidnummer en een barcode.

Het adres staat niet meer op de lidkaart maar wel op de lidkaartbrief waarop de PVC-lidkaart is gekleefd.

Via de lidkaartbrief wordt aan de leden gevraagd om de gegevens te controleren en eventuele wijzigingen of aanvullingen aan de club kenbaar te maken.

Onderaan de lidkaartbrief is een afscheurstrookje verwerkt. Dit strookje is bestemd voor de club. Bij overhandiging van de lidkaartbrief met de lidkaart zal dit strookje afgescheurd worden en het resterend gedeelte aan het lid overhandigd worden.

Lidkaarten voor nieuwe leden in de loop van het jaar.

Nieuwe leden zullen nog steeds een papieren lidkaartformulier ontvangen. Na betaling van het lidgeld ontvangen zij een lidkaartformulier en een mutualiteitsattest.

Dit is een tijdelijke lidkaart.

Na één of twee maanden ontvangt het nieuwe lid thuis een PVC-lidkaart.

Vanaf dan gebruikt het nieuwe lid de nieuwe pvc-lidkaart en niet meer de tijdelijke lidkaart.

Hoelang is de huididge lidkaart 2019 nog geldig.

De lidkaart 2019 is nog geldig tot 31 december 2019!!!!.

Wie dus volgend jaar in januari met zijn oude lidkaart (2019) gaat wandelen, zal geen ledenkorting meer krijgen.

Wie zijn lidgeld niet heeft betaald, zal in februari ook geen Walking magazine meer krijgen.

Zolang je dus niet je ledenbijdrage niet hebt hernieuwd, word je aanzien als niet-lid.

Hoe lang is de PVC-lidkaart geldig?

Het is de bedoeling dat de PVC-lidkaart gedurende 2 jaar gebruikt wordt.

Op onze wandeling van 11 november 2019 kan je dus, in prinicpe, je ledenbijdrage hernieuwen (best dat je het bedrag van het lidgeld dan al hebt overgeschreven) en ontvang je de nieuwe PVC-lidkaart.

Op 11 november 2020 zal je opnieuw je lidgeld kunnen betalen voor 2021.

Dan krijg je alleen een brief (en geen nieuwe lidkaart) en een mutualiteitsattest 2021. Vanaf dan is de PVC-lidkaart geldig voor 2021.

Wat als je je PVC-lidkaart verliest?

Als je je PVC-lidkaart verliest, meld je dit aan de secretaris die het dan zal doormelden aan Wandelsport Vlaanderen.

De federatie bezorgt je dan een nieuwe PVC-lidkaart.

Heb je dringend een nieuwe lidkaart nodig, dan zal de secretaris je een papieren kaart bezorgen.

Wat te doen bij een adreswijziging.

Je meldt de adreswijziging aan de secretaris. Deze zal de wijziging doorvoeren in het systeem. Een nieuwe lidkaart is niet nodig want op de PVC-lidkaart staat geen adres meer vermeld.

Blijft het mutualiteitsattest?

Het mutualiteitsattest blijft bestaan.

Dit attest is jaarlijks opnieuw aan te maken en door de leden in te dienen bij hun ziekenfonds.

De mutualiteitsattesten zullen, in principe, ook beschikbaar zijn op onze tocht van 11 november.

Spaaractie voor leden met een speciale uitgave van het wandelboekje.

Wandelsport Vlaanderen heeft naar aanleiding van de invoering van de PVC-lidkaart een spaaractie, exclusief voor de leden, op poten gezet.

Elke club krijgt gratis speciale wandelboekjes om aan hun leden te geven.

Met dit wandelboekje kan je sparen voor een gratis poncho of rugzak.

Hoe werkt deze spaaractie?

Eld lid dat hernieuwd voor 2020 krijgt samen met zijn/haar lidkaart en het mutualiteitsattest, ook een wandelboekje gratis.

Bijbestellingen van dit wandelboekje zijn niet mogelijk.

Het lid gaat wandelen en neemt dit wandelboekje mee. Na de wandeling wordt het wandelboekje afgestempeld door de organiserende club.

Na 15 tochten kan een regenponcho bekomen worden of men kan doorsparen tot 25 wandeltochten en een rugzak verkrijgen.

Er dient dus een keuze gemaakt voor een gadget; het is niet zo dat men eerst spaart voor de 15 tochten om later door te gaan voor de 25.

De leden kunnen beginnen sparten vanaf het ogenblik dat je het wandelboekje in bezit hebt; dus, in principe, op 11 november 2019. Dus hoe eerder je je lidgeld vernieuwt, hoe eerder je stempels kan verzamelen.

Je kan je gadget enkel afhalen op één van de onderstaande evenementen van Wandelsport Vlaanderen tegen afstempeling van de pagina “ontvangst gadget” in het wandelboekje:

• Op de 5 Regionale wandeldagen in 2020
  • Op “Vlaanderen Wandelt” in 2020
  • Op de Wandelbeurs in Mechelen.

Dit zijn de enige locaties waar het gadget af te halen is!!!!!

Gadgets worden niet verstuurd en kunnen niet afgehaald worden op het secretariaat van Wandelsport Vlaanderen.